Think globally, act locally. Heslo, které se na internetu objevuje stále častěji a které má překvapivé množství různých výkladů. Že se vyplatí o něm přemýšlet a občas ho použít, ukazuje i následující příklad.
Před časem se v jedné emailové konferenci objevil příspěvek, jehož hlavní téma není důležité. Mimo jiné z něj však vyplynulo, že pisatel až v této konferenci zjistil, že u něj, přímo přes ulici, sídlí firma, jejíž služby potřebuje a již dlouho je na internetu bezvýsledně hledá. Objevil to v předcházejícím příspěvku pracovníka oné firmy, který se podepsal i s adresou.
Stává se, že my, zkušenější uživatelé internetu, jsme tak okouzleni jeho globálním dosahem a možnostmi, že zapomínáme na nejbližší okolí. Optimalizujeme své stránky pro vyhledávače na nejrůznější klíčová slova, ale málokdy si vzpomeneme na vlastní adresu.
Obdobný příklad byl web mého kamaráda, který si rozjel pizzerii, nechal si vyrobit perfektní stránky i s konfigurátorem pizzy (mohli jste si namíchat pizzu z různých ingrediencí dle vašich představ), investoval nemalé peníze do reklamní kampaně a pak se divil, že ač generoval poměrně vysokou návštěvnost, z města, kde působil, měl objednávek přes internet minimum. Poprosil mne, abych se na to podíval… a já po pár chvilkách našel kámen úrazu… To, že se sídlí v nějakém konkrétním městě měl uvedeno pouze na jedné jediné stránce a to někde v kontaktech.
Přitom stačí velmi málo — na každé stránce uvést např. v zápatí alespoň město vašeho sídla a použít ho i při zápisu vašich stránek do všech katalogů. V jeho případě jsme zakomponovali jméno města také do hlavních nadpisů a dalších textů. A výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat