13 věcí, kterým se vyvarujte

13 vět, kterým se raději vyhněte....

Je spousta věcí, které grafický designer (grafik, webmaster) dokáže překousnout, ale jsou věty, které fakt nerad, velmi nerad slyší. Které zvyšují srdeční tep a které dokážou vašeho grafika přivést na pokraj výbuchu. 

1. No tak, zabere to jen minutku.
Všichni rozumí práci grafika lépe, nežli vy? Myslíte si, že je vše na tři kliknutí myší? Oukej.. sazba za 3 kliknutí myší jsou tři stovky…

2. Co? Tolik? To jsi musel mít za půl hodinky hotové!
Když vám Picasso načrtne váš portrét během dvou minut, zaplatíte mu taky jen 70 korun? Uvědomte si, že grafikem se člověk nestává za měsíc, ba ani za rok. Jenom ovládnout grafické programy trvá několik měsíců. K tomu řada roků zkušeností, cit pro detail … no zkrátka NE!

3. Je to takové prázdné… Co kdybychom vše zvětšili?!
Zvětšíme cokoliv. Víc zvětšuju než dizajnuju. Ale proč ne. Zvětšení obrázku – 100 Kč 😀

4. Ale vy jste dizajnér, takže víte, jak to udělat.
…zazní po čtyřhodinové konzultaci třetí korektury. Častá věta, buď tu práci necháte na grafikovi nebo mu do toho pak nekecejte. Konzultujte, ale nepoučujte.

5. Pošlu vám to logo, mám to ve Wordu, je to v poho?
Jasný, vytisknu, vyfotím, vyvolám, oskenuju, pošlu mailem, vyprintskreenuju a vložím. NE! Tohle fakt není logo ve vektorech, to není logo pro další práci … to je tak logo na prd. Nemáte lepší? Buď ho překreslíme do vektorů, nebo si jej vyžádejte u grafika, který vám jej zpracoval.

6. Myslíte, že to půjde přečíst? Co takhle to zvětšit?
A zase. Ideálně to můžeme dát (text) jako bitmapu… super řešení…

7. Jak malé rozlišení? U mě to logo vypadá v pořádku.
Kdo je tu vlastně grafik? Vy, já, váš pes? Nesnažte se tvrdit, že je to O.K., když grafik řekne, že to není zrovna nejlepší…

8. Nejsem si tím jistý… Šlo by to i jinak?
V
šechno jde. Jen to někdo musí vždycky zaplatit, uvědomte si to. Čím víc času nad vašimi rozmary, tím více peněz to bude stát. Čas jsou peníze…

9. Má to tak i konkurence. Proto to chceme taky tak.
A děláte často věci kvůli tomu, že to tak má konkurence? To, že to má konkurence, neznamená, že je to to nejlepší, co se dá udělat, vymyslet…

10. Ne, já přesně vím, co chci. Udělejte to tak, jak říkám já, proto vás platím.
Cvičená opice. Vždycky mě zahřeje u srdíčka, když tohle slyším… Často si říkám: „můj zákazník, můj pán“ a skřípu u toho zubama… 

11. Šlo by to doplnit fotkou kravaťáka s bílým pozadím? Dodá to tomu šťávu.
Jasně, že by to šlo… a je libo animovaný GIF pavouka, co vyjíždí z boku? Zpátky o třicet let…

12. Celé je to perfektní, ale…
Může to být perfektní, nebo to může být ale. Určitě ne „perfektní, ale…“

13. Šlo by to logo ještě trochu zvětšit?
ANO! Přiznejte se! Stejně jste všichni čekali jen na tuto jedinou větu! To je tak, když tomu šéfuje někdo, kdo tomu nerozumí…

13 věcí, kterým se vyvarujte

26 komentářů u „13 věcí, kterým se vyvarujte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek