Co je to responzivita webu?
zdroj: statistiky GOOGLE
Svět IT techniky se rapidně mění. Není to tak dávno, kdy jsme data ukládali na diskety, dnes tu jsou FLASH disky, SSD, SSD M.2... Technika a technologie jdou mílovými kroky dopředu. To platí také i u internetu, webových stránek a přístupu k nim.
Milník nastal v roce 2007, kdy Steve Jobs představil první verzi iPhonu. Zařízení, které se dalo ovládat dotykem a které změnilo celý svět. Malá krabička, ze které se daly psát emaily, navštěvovat weby, nakupovat v e-shopech, hrát hry…
A jak jde čas a vývoj mílovými kroky kupředu, změnilo se i naše vnímání webu, nežli před rokem 2007 a na webové stránky a e-shopy se stále více lidí připojuje právě skrze mobilní zařízení (tablety a mobilní telefony). Mít web optimalizovaný pro tato zařízení se stalo nutností a příchodem chytrých TV a dalších zařízení se bude propast mezi klasickými počítači a notebooky a mobilními zařízeními stále více zvětšovat. Nenechte si tento vlak ujet!!!
Proč je důležitá responzivita webu?
Responzivní weby dosahují ve vyhledávačích jako je Google, Bing ale i český Seznam na lepších pozicích, nežli stránky, které responzivní nejsou.
Možná jste sami narazili na neresponzivní web. Obsah webu jste si musel/a zvětšovat a komfort procházení stál za starou belu.
Procházíte weby a narazíte na web potencionálního partnera, jehož web se však na mobilu špatně zobrazuje… To vůbec nevzbuzuje důvěru. Mnohdy také jsou neresponzivní weby zastaralé a ukazují návštěvníkům, že jim něco chybí.
Responzivita, tedy „hezké“ zobrazení na mobilních zařízeních je zvláště důležité u eshopu. Nikdo nemá trpělivost si vše zvětšovat, posouvat a vůbec se zorientovat v objednávkovém procesu.

Responzivní web je zkrátka IN, je moderní, vypadá profesionálně a je pro uživatele přívětivý. Nemít dnes responzivní design webu je obří mínus. To jako vážně. Mít responzivní web je v dnešní době nutnost.
Přibližovat, oddalovat, zvětšovat, zmenšovat, posouvat a zorientovat se na webu, který se nedokáže přizpůsobit vašemu mobilnímu telefonu je frustrující a většina návštěvníků takový web opustí.
My žijeme v době mobilních zařízení, smartphonů a tabletů a chceme procházet weby komfortně. Jen tak budete IN a vaše internetová prezentace či eshop bude mít smysl. Bude efektivní a bude plnit svůj úkol i v dnešní „mobilní“ době.
Je váš web responzivní?
Můžete jet na místo daleko od civilizace a podívat se na svůj web z mobilního telefonu. Zobrazuje se dobře? Načítá se rychle? Neobsahuje chyby?
Využít však můžete i mnohem lepší a sofistikovanější nástroj přímo od jedničky na trhu, od společnosti Google. Nástroj určený především webmasterům, ale dostupný komukoliv. Navíc ZDARMA a v ČEŠTINĚ.
Klikněte na následující odkaz, zadejte URL adresu vašeho webu a během pár okamžiků se dozvíte, zda váš web splňuje přísná kritéria responzivity. Zkopírujte URL (adresu v prohlížeči) vašeho webu do formuláře, který se Vám otevře a ověřte si responzivitu. Pozor … je rozdíl mezi HTTP a HTTPS adresou:D