Co je to responzivita webu?
zdroj: statistiky GOOGLE
Svět IT techniky se rapidně mění. Není to tak dávno, kdy jsme data ukládali na diskety, dnes tu jsou FLASH disky, SSD, SSD M.2... Technika a technologie jdou mílovými kroky dopředu. To platí také i u internetu, webových stránek a přístupu k nim.
Milník nastal v roce 2007, kdy Steve Jobs představil první verzi iPhonu. Zařízení, které se dalo ovládat dotykem a které změnilo celý svět. Malá krabička, ze které se daly psát emaily, navštěvovat weby, nakupovat v e-shopech, hrát hry…
A jak jde čas a vývoj mílovými kroky kupředu, změnilo se i naše vnímání webu, nežli před rokem 2007 a na webové stránky a e-shopy se stále více lidí připojuje právě skrze mobilní zařízení (tablety a mobilní telefony). Mít web optimalizovaný pro tato zařízení se stalo nutností a příchodem chytrých TV a dalších zařízení se bude propast mezi klasickými počítači a notebooky a mobilními zařízeními stále více zvětšovat. Nenechte si tento vlak ujet!!!
Proč je důležitá responzivita webu?
Responzivní weby dosahují ve vyhledávačích jako je Google, Bing ale i český Seznam na lepších pozicích, nežli stránky, které responzivní nejsou.
Možná jste sami narazili na neresponzivní web. Obsah webu jste si musel/a zvětšovat a komfort procházení stál za starou belu.
Procházíte weby a narazíte na web potencionálního partnera, jehož web se však na mobilu špatně zobrazuje… To vůbec nevzbuzuje důvěru. Mnohdy také jsou neresponzivní weby zastaralé a ukazují návštěvníkům, že jim něco chybí.
Responzivita, tedy „hezké“ zobrazení na mobilních zařízeních je zvláště důležité u eshopu. Nikdo nemá trpělivost si vše zvětšovat, posouvat a vůbec se zorientovat v objednávkovém procesu.
![](https://www.primadesign.cz/wp-content/uploads/2022/02/viewport.png)
Responzivní web je zkrátka IN, je moderní, vypadá profesionálně a je pro uživatele přívětivý. Nemít dnes responzivní design webu je obří mínus. To jako vážně. Mít responzivní web je v dnešní době nutnost.
Přibližovat, oddalovat, zvětšovat, zmenšovat, posouvat a zorientovat se na webu, který se nedokáže přizpůsobit vašemu mobilnímu telefonu je frustrující a většina návštěvníků takový web opustí.
My žijeme v době mobilních zařízení, smartphonů a tabletů a chceme procházet weby komfortně. Jen tak budete IN a vaše internetová prezentace či eshop bude mít smysl. Bude efektivní a bude plnit svůj úkol i v dnešní „mobilní“ době.
Je váš web responzivní?
Můžete jet na místo daleko od civilizace a podívat se na svůj web z mobilního telefonu. Zobrazuje se dobře? Načítá se rychle? Neobsahuje chyby?
Využít však můžete i mnohem lepší a sofistikovanější nástroj přímo od jedničky na trhu, od společnosti Google. Nástroj určený především webmasterům, ale dostupný komukoliv. Navíc ZDARMA a v ČEŠTINĚ.
Klikněte na následující odkaz, zadejte URL adresu vašeho webu a během pár okamžiků se dozvíte, zda váš web splňuje přísná kritéria responzivity. Zkopírujte URL (adresu v prohlížeči) vašeho webu do formuláře, který se Vám otevře a ověřte si responzivitu. Pozor … je rozdíl mezi HTTP a HTTPS adresou:D
CIpaDGHMbZ
MzcnVurBhSI
DQuYTbcwRlms
flQWDONq
gDOqoCpPGaMz
iwVjtXdkQuvK
uYVHnzWGBJwQ
zbXGgxOVjKQpRM
QjkchTREUuwbN
JgfhqsrDb
DjgJWhCyxYXdIN
KjuwsaCPe
zHYDydAMsPh
PrRqELwHIt
BmLqrJvNle
zlCnoQVa
WxUJhyvcIuNrpbdZ
FxEuCMsQvJgy
rkbgqRwn
gvHjrDyfl
ZagArmvdIkPFGcQ
YAlbGzKxgmfHNr
IUOfdhJuGo
XpENVzluc
yjWnLviDqsTQdHuC
KRZEjdzVHr
jkmBDUuAtfplRIyw
dLwiZWGzSAv
Enjoyed looking through this, very good stuff, appreciate it. „We swallow greedily any lie that flatters us, but we sip little by little at a truth we find bitter.“ by Denis Diderot.